Roy Franken Relatiebeheerder

“Goed contact vanuit aandacht én assertiviteit”

Roy doorliep een MBA-opleiding en is vervolgens sinds 1998 werkzaam in de accountancy, waarvan 16 jaar bij een middelgroot kantoor. “Nu werk ik sinds 1 mei 2021 bij Hartog Hoogveld als relatiebeheerder. Wat mij kenmerkt als professional: ik verplaats me vlot op elk niveau in het vraagstuk van mijn klant.”

Roy heeft een eigen klantenportfolio. Voor deze ondernemers fungeert hij als eerste aanspreekpunt, hij biedt hen advies en waar nodig ondersteuning op administratief gebied. “Mijn werkzaamheden bestaan o.a. uit het opstellen van fiscale aangiften en het begeleiden van cliënten bij het controleren en verwerken van hun administraties. Ook stel ik jaarrekeningen op en ga ik hierover met mijn cliënten in gesprek.”

Volop afwisseling

Roy beschrijft zijn werk als dynamisch en vakinhoudelijk. “Ik werk afwisselend op kantoor en op locatie bij klanten. De variatie en het persoonlijke contact vind ik het mooiste aan mijn vak. De ene keer heb ik te maken met een eenpitter in de autobranche en dan weer met een groter installatiebedrijf of een franchisesupermarkt. Van eenmanszaak of vof tot complexe bv-structuren.”

Groei en ontwikkeling

Roy heeft als relatiebeheerder een ontwikkeling doorgemaakt. “Ik ben in 1998 gestart in de accountancy, bij een middelgroot kantoor. Daar kreeg ik de kans om mee te groeien met het bedrijf: van voornamelijk administratieve taken naar het leveren van advies aan ondernemers. Deze achtergrond maakt mij een betere relatiebeheerder: ik verplaats me vlot op elk niveau in het vraagstuk van mijn klant.”

Proactief contact opnemen

Goed klantcontact vraagt om aandacht - en ook om assertiviteit, zo vertelt Roy. “Ik neem gerust proactief contact op met klanten om te informeren hoe het gaat of hoe bepaalde ontwikkelingen zijn verlopen. Hierdoor kom ik veel over ze te weten en heb ik in mijn carrière ook al vaker een goede band opgebouwd met een klant. Dit betekent veel voor mij.”

Snel goed reageren op vragen

Bij Hartog Hoogveld ervaart Roy een plezierige werksfeer en een klantgerichte manier van werken. Hoe hij klanten écht verder helpt? “Door zo snel mogelijk goed te reageren op hun vragen. Ik begrijp dat mijn klant zich niet langer dan nodig wil bezighouden met administratieve en fiscale zaken. Hij of zij moet verder met ondernemen. Daarom help ik mijn klant snel vooruit.

Inhoudelijke expertise

Als dat nodig is, betrekt Roy hier zijn collega’s bij. “Bij bepaalde inhoudelijke vragen betrek ik specialisten. Hun expertise helpt me dan om het meeste eruit te halen: samen vinden we de gunstigste oplossing voor de klant. Deze manier van werken past bij mij: ik heb plezier in het klantcontact en ga altijd voor het beste resultaat.”