Timo de Laat Relatiebeheerder en processpecialist

“Samen ontdekken we waar kansen liggen”

Na zijn studie Business Innovation doorliep Timo de Laat een talentprogramma bij ABN AMRO. Vervolgens stapte hij over naar Randstad. Hij werkte als senior accountspecialist en doorliep een traineeship procesmanagement. Timo: “Met deze kennis ging ik op 1 januari 2019 aan de slag bij Hartog Hoogveld."

Met zijn overstap naar Hartog Hoogveld koos Timo voor een functie met meer directe invloed en verantwoordelijkheid. “Nu werk ik in een combinatierol van relatiebeheerder en procesmanager. Als relatiebeheerder sta ik klaar voor klanten om het gesprek aan te gaan over hun bedrijf. Om samen te ontdekken waar kansen liggen en om - waar nodig - sturing te geven.”

Creativiteit en innovatie

Als procesmanager is Timo verantwoordelijk voor de interne organisatie van Hartog Hoogveld. “Doordat we hard groeien, moeten we intern klaar zijn voor die ontwikkeling. Daarom richt ik me op het verbeteren van proces en structuur. Hierin kan ik mijn creativiteit en innovatie kwijt. Zowel voor onze klanten als intern streef ik optimale efficiency na en blíjf ik nadenken over verbetering.”

Meer efficiency, blijven verbeteren

Timo’s kernkwaliteiten liggen in het procesmatig denken en efficiencyslagen maken in processen. “Daarnaast vind ik het boeiend om met ondernemers te praten wat hun drijft en waar hun passie ligt. In ondernemingsgesprekken werken we dan concreet samen om hieraan handen en voeten te geven.”

Eigen verhaal en dromen

Timo begeleidt een diverse groep klanten. “Van eenmanszaken tot grotere bv’s. Elke klant heeft zijn eigen verhaal en zijn eigen dromen. Ik vind het mooi om uit verschillende branches verhalen te horen. Soms komen deze ervaringen ook weer terug in gesprekken met totaal andere klanten uit een heel andere business.

Samenwerken met ondernemers

Timo geniet van de samenwerking met ondernemers. “Klaarstaan voor de klant, waarde toevoegen. Luisteren en zorgen dat ik de onderliggende vraag begrijp. Zorgen dat de klant zich gehoord en begrepen voelt. Samen werken we dan naar een oplossing toe. Waarbij ik de klant echt verder kan helpen, doordat de zaken bij ons intern ook vloeiend lopen.”

Gelijk om tafel

Klanten kunnen bij Timo terecht met de meest verschillende ondernemersvragen. “Als ik het antwoord niet direct weet, ga ik op onderzoek uit. Maar wil je sparren over je businessmodel, een procesmatige uitdaging in je bedrijf oppakken? Of wil je meer lijn brengen in je ondernemingsdoelen? Dan kunnen we gelijk om tafel!”